Natisni      Zapri

NAVODILA ZA RAVNANJE S PROGRAMOM ZA PREDLOŽITEV PODATKOV ZA VEČSTRANSKI POBOT PREK SPLETNEGA PORTALA AJPES

Navodila se nanašajo na verzijo 4.0 programa ePobot.

KAKO PRIDETE V PROGRAM

Za vključitev v obvezni in/ali prostovoljni večstranski pobot in uporabo spletne aplikacije ePOBOT morajo biti uporabniki prijavljeni na spletni portal AJPES s svojim uporabniškim imenom in geslom. Za prijave v obvezni in neobvezni večstranski pobot morajo svojo identiteto na portalu izkazati s kvalificiranim digitalnim potrdilom. Podrobnejši napotki in pojasnila: Vključitev v obvezni in prostovoljni večstranski pobot.
Z eno registracijo lahko vnašamo podatke za več poslovnih subjektov (npr. računovodski servisi). Pred tem mora računovodski servis pridobiti pooblastila od vseh pravnih oseb, za katere bo AJPES posredoval podatke za pobot.

SISTEM DELA S PROGRAMOM

Na spletnem portalu AJPES se prijavimo z uporabniškim imenom in geslom. Po prijavi na sivem traku izberemo gumb ePOBOT. Po kliku se odpre stran za vpogled v podatke večstranskega pobota. Kliknemo gumb ePobot ali povezavo v menuju na levi ePobot - Oddaja prijav in prevzem rezultatov pobota in odpre se nov ekran za vnos.
V polju DOLŽNIK se izpiše davčna številka in naziv podjetja, za katerega ima uporabnik pooblastilo. Če je uporabnik pooblaščen za oddajo podatkov za več poslovnih subjektov, se pod poljem DOLŽNIK prikaže seznam, v katerem se nanizajo vsi subjekti, za katere ima pooblastilo. V tem primeru dolžnika izberemo s seznama.
Vnos obveznosti
Za vnos nove prijave kliknemo na gumb NOVA PRIJAVA. Prikaže se seznam PRIJAVE, v katerem se kreira nov zapis. Za vnos obveznosti s seznama izberemo prijavo in kliknemo izbiro Vnos. Najprej izberemo vrsto pobota oz. tip obveznosti (1- obvezni pobot dospelih obveznosti, 2 – prostovoljni pobot nedospelih obveznosti, 3 – prostovoljni pobot dospelih obveznosti). V polje z davčno številko vpišemo davčno številko upnika in kliknemo na gumb IŠČI. Če smo vpisali pravilno davčno številko, se poleg gumba prikaže naziv poslovnega subjekta, ki ustreza vneseni davčni številki. Če več subjektov ustreza vpisani davčni številki, nas program na to opozori, v polju poleg gumba pa se kreira seznam iz katerega izberemo ustreznega upnika. V primeru vnosa neobstoječe davčne številke nas program na napako opozori. Vnesemo znesek obveznosti. Za vnos podatkov za obvezni pobot je treba vnesti še datum računa, številko (oznako) računa in datum nastanka zamude, neobvezno pa še datum začetka teka plačilnega roka. Kliknemo na gumb SHRANI. Tako vnesena obveznost se prikaže v tabeli OBVEZNOSTI. V tabeli OBVEZNOSTI podatke lahko naknadno popravimo s klikom na izbiro Popravi.
Uvoz iz datoteke
Če imamo obveznosti v datoteki in je datoteka v pravilnem formatu  Strukture zapisov podatkov v datotekah sistema večstranskega pobotanja (530 kB), lahko te obveznosti uvozimo. Uvoz opravimo tako, da prek klika na gumb Browse... izberemo ustrezno datoteko in kliknemo na gumb UVOZ. Tako uvožene obveznosti se prikažejo v tabeli OBVEZNOSTI. Med uvozom podatkov se izvajajo ustrezne kontrole. Zapisi z napakami so vedno na vrhu tabele OBVEZNOSTI. Tip napake je naveden v polju STATUS.
Uvoz velikega števila obveznosti
Število obveznosti, ki jih je mogoče uvoziti prek XML datoteke v eno prijavo je zaradi tehničnih in praktičnih razlogov omejeno na 5500 obveznosti. V primeru, da želi uporabnik uvoziti večje število obveznosti to lahko naredi tako, da pripravi več XML datotek, pri čemer število obveznosti v posamezni datoteki ne sme presega zgoraj navedene omejitve. Možnost oddaje več prijav dobijo samo tisti uporabniki, ki uvozijo, pripravijo in oddajo predhodne prijave, ki vsebuje med 5000 in 5499 obveznosti. Po oddaji prve prijave se tem uporabnikom ponovno prikaže gumb [Dodaj prijavo], ki jim omogoča dodajanje poljubnega števila novih prijav. Pred uvozom naslednje prijave, je potrebno prejšnjo prijavo oddati. Status prijav je razviden na seznamu prijav, kjer je status neoddanih prijav izpisan v rdeči oddanih pa v zeleni barvi.
Oddaja prijave
Po končanem vnosu obveznosti prijavo pripravimo za oddajo s klikom na gumb PRIPRAVI ZA ODDAJO. Kreira se pregleden seznam obveznosti, ki bo po podpisu poslan AJPES. Oddajo zaključimo s podpisom prijave. Prijavo podpišemo s klikom na gumb E-PODPIŠI. Če imamo dostop do privatnega dela digitalnega potrdila zaščiten z geslom, vpišemo geslo za uporabo digitalnega potrdila. Po prejemu obvestila »Prijava je uspešno oddana« je oddaja končana. Do zaključka zajema na AJPES lahko prijavo umaknemo z izbiro Preklic oddaje v tabeli PRIJAVE. Če želimo po preklicu oddaje popravljeno oz. dopolnjeno prijavo oddati AJPES, moramo ponoviti pripravo za oddajo prijave in jo ponovno elektronsko podpisati.
Prevzem rezultatov
Po prejetem obvestilu, da je obdelava na AJPES končana in so rezultati na voljo (prejem obvestila lahko vključite v osebnih nastavitvah programa), rezultate prevzamemo s klikom na gumb REZULTATI. Pripravita se datoteki z rezultati v xml in pdf formatu. Povezavi do obeh datotek sta ob gumbu REZULTATI. Rezultati v xml formatu so primerni za programsko včitanje, medtem ko je datoteka v pdf formatu primerna za tiskanje rezultatov. Za pregled rezultatov moramo imeti nameščen program Adobe Reader. Rezultate lahko pregledujemo tudi za pretekle kroge pobota, s tem, da prek klikom na gumb REZULTATI izberemo ustrezen Datum pobota.

Navodila za nastavitev zaupanja elektronskih podpisov v PDF dokumentih

Nastavitve obveščanja in statistika poslovnega partnerja

Za spremembo nastavitev obveščanja in za pregled statistike poslovnega partnerja, v levem menuju kliknemo izbiro Nastavitve obveščanja uporabnika in statistika poslovnega partnerja.
Nastavitve za obveščanje
Prejemanje obvestil prek elektronske pošte vklopimo tako, da odkljukamo ustrezne vrste obvestil in vpišemo elektronski naslov na katerega želimo prejemati obvestila. Če želimo obvestila prejemati na več naslovov, naslove ločimo s podpičji. Spremembe shranimo s klikom gumba SHRANI.
Statistika poslovnega partnerja
Statistiko poslovnega partnerja preverimo tako, da v ustrezno polje vpišemo davčno številko poslovnega partnerja in kliknemo na gumb PREVERI. Če je iskani poslovni partner naročnik pobota, program v tabeli prikaže statistiko predložitve prijav tega poslovnega partnerja. V primeru, da poslovni partner v zadnjih šestih mesecih ni predložil prijave, ima naročnik možnost takega poslovnega partnerja prek elektronske pošte pozvati k aktivnejšemu sodelovanju, oziroma lahko naroči, naj ga v njegovem imenu k aktivnejšem sodelovanju pozove AJPES.

Če poslovni partner, za katerega poizvedujemo, ni naročnik pobota, ga lahko z elektronsko pošto povabimo k vključitvi v ta sistem ali naročimo AJPES, da to stori v imenu naročnika.

ELEKTRONSKO PODPISOVANJE

Podpis je mogoč s KVALIFICIRANIM DIGITALNIM POTRDILOM, izdanim pri SIGOV-CA oziroma SIGEN-CA, POŠTA®CA, ACNLB in HALCOM-CA.

VPOGLED V PODATKE VEČSTRANSKEGA POBOTA

Za kroge pobota od 15.4.2011 dalje AJPES upnikom omogoča preverjanje prijavljenih obveznosti svojih dolžnikov prek spletne aplikacije ePOBOT.

Za vpogled v prijavljene obveznosti svojih dolžnikov morajo uporabniki izpolniti pogoje, ki so podrobno opisani na strani Večstransko pobotanje > Pojasnila > Vključitev v sistem in imeti pooblastilo za pregled podatkov ePobot-a.

Z izbiro pregleda za dolžnika pregledujemo podatke o obveznostih, ki so jih do izbranega poslovnega subjekta prijavili njegovi dolžniki. Podatke lahko razvrščamo s klikom na podčrtano besedilo (npr. za razvrščanje po padajočih/naraščajočih davčnih številkah dolžnikov s klikom na ime stolpca Davčna).

Z izbiro pregleda za upnika pregledujemo podatke o obveznostih, ki jih je dolžnik sam prijavil v pobot.

Pomoč