PRIJAVA

 

LOKALNA PRIJAVA

Registrirani uporabniki




Še niste uporabnik? Registrirajte se.

CENTRALNA PRIJAVA - SI-PASS

Registrirani uporabniki



O prijavi prek SI-PASS

Pogosta vprašanja

Centralna prijava deluje za registrirane uporabnike SI-PASS iz Slovenije in drugih držav EU s podprto eIDAS avtentikacijo.

Še niste uporabnik SI-PASS? Registrirajte se.

Elektronsko podpisovanje

Pogosta vprašanja

ePodpis

Kvalificirano digitalno potrdilo dodamo v naslednjihi korakih:

  1. Prijavimo se na portalu AJPES z uporabniškim imenom in geslom.
  2. Kliknemo na uporabniško ime (zgoraj desno)
  3. Na 'Moji strani' kliknemo Pooblastila in v spustnem izboru Moja digitalna potrdila
  4. Kliknemo na gumb dodaj KDP:
  5. *Če med registracijo na portal AJPES  nismo vnesli osebnih podatkov, jih moramo sedaj (najmanj ime, priimek in telefonsko številko). Podatke shranimo. 
    Zatem ponovimo postopek v koraku 3.
  6. Potrdimo, da smo seznanjeni z opozorilom, da morajo biti vsi KDP-ji izdani za uporabnika z isto davčno številko. Kliknemo Da.
  7. Po potrebi vnesemo pin oziroma geslo.
  8. Vaš KDP (kvalificirano digitalno potrdilo) je dodan.
  9. Vrnemo se na prvo stran in zaženemo aplikacijo.

*V kolikor smo ob registraciji osebne podatke že vnesli, ta korak preskočimo.

Podpisna komponenta v Windows sistemu dostopa do digitalnega potrdila iz sistemske shrambe digitalnih potrdil. V vašem primeru podpisujete poročila iz brskalnika Firefox, ki  ima svojo ločeno shrambo potrdil.

Rešitev je v tem, da digitalno potrdilo dodamo še v Internet Explorer in s tem omogočimo dostop tudi podpisni komponenti.

V Internet Explorerju izberemo Orodja -> Internetne možnosti -> Vsebina -> Potrdila in dodamo t.j. uvozimo KDP:

Napaka se pojavi  v primeru, ko nameščena komponenta proXsign ne 'vidi' celotne verige digitalnih  potrdil. Vzrok je največkrat v manjkajočem oziroma neustreznem korenskem in vmesnem digitalnem potrdilu. V sistem ju dodamo s pomočjo navodil, ki jih zasledite na spodnjih povezavah.  V primeru nejasnosti se obrnite na ustreznega izdajatelja digitalnih potrdil. 

 

HALCOM KDP-ji izdani po 30.6.2017
http://www.halcom.si/si/pomoc/?action=showEntry&data=1167&searchText=struktura

POSTAR-CA G2
https://postarca.posta.si/identiteta-postarca/

AC-NLB SubCA
https://www.nlb.si/ac-nlb-identiteta-ac-nlb#

SIGEN-CA G2  ali SIGOV-CA G2
http://www.si-ca.si/identiteta-si-trust-root.php

V brskalnik Internet Explorer

V brskalnik Mozilla Firefox

V brskalnik Google Chrome

 

Dodajanje digitalnega potrdila (KDP) v brskalnik Internet Explorer

V Internet Explorerju izberemo Orodja -> Internetne možnosti -> Vsebina -> Potrdila in dodamo KDP:

Dodajanje digitalnega potrdila (KDP) v brskalniku Mozilla Firefox

Kliknemo na tri črtice zgoraj desno in izberemo Možnosti (Preferences/Options) :

Izberemo Zasebnost in varnost (Privacy & Security) ter Preglej digitalna potrdila (View Certificates):

>

V Certificate Manager-ju v zavihku Your Certificates preverimo ali je v seznamu certifikatov tudi naš:

Če ga v seznamu ni, ga uvozimo po ustreznem postopku s klikom na gumb Import (Uvozi).

Dodajanje digitalnega potrdila (KDP) v brskalniku Google Chome

V brskalniku v zgornjem desnem kotu kliknemo na gumb s tremi navpičnimi pikami in izbereno Nastavitve (Settings) :

Na novi strani skrajno levo zgoraj odpremo izbor Nastavitve:

Pod Dodatno (Advanced) odpremo podizbor  in v njem Zasebnost in varnost (Privacy and Security)

Odpremo Upravljanje certifikatov (Manage Certificates)  in uvozimo kvalificirano digitalno potrdilo - KDP

Če uporabljamo operacijski sistem Windows, je možno, da izvajanje klica za izbiro digitalnega potrdila blokira  protivirusni program. To se zgodi v primeru agresivnega pregledovanja HTTPS prometa.  V takem primeru začasno izklopimo HTTPS pregled oziroma dodamo izjemo pri pregledovanju prometa  iz naše spletne strani.

Primeri za nekatere protivirusne programe.

NOD32

Izberemo Vpogled v uporabniški vmesnik in nato SPLET in ZAŠČITA -> Spletni protokol -> izklopite NASTAVITEV PREGLEDOVALNIKA HTTPS:


Lahko pa v seznam znanih potrdil dodamo digitalno potrdilo AJPES strežnika in pri izbiri Dejanje pregledovanja nastavimo možnost Prezri:


 

AVAST

V programu AVAST izberemo NASTAVITVE-> Splošno->Izjeme in v seznam izjem vpišemo *.ajpes.si*. Vpis potrdimo z gumbom »Dodaj«.

 

BITDEFENDER FREE

Izberemo Settings (Nastavitve) -> Exclusions (Izjeme) -> ADD EXCLUSION (Dodaj izjemo) in dodamo  »ajpes.si«:

 

 

KASPERSKY

V sklopu »Encrypted connections scanning«  začasno označimo preverjanje https povezav »Do not scan encrypted connections« ali pa dodajte izjemo ("www.ajpes.si") po kliku na Manage exclusions.

Da, sta dve:

  • Ne deluje komponenta za podpisovanje mdsign   
    Komponenta za podpisovanje ne deluje, če brskalnik deluje v zaščitenem načinu (Protected Mode).
     V Internet Explorerju način preverimo v vrstici stanja (zadnja vrstica). Piše lahko Zaščiten način: Vključen (Protected Mode: On) ali Zaščiten način: Izključen (Protected Mode: Off).
    Na primer:

    Rešitev:
    Pravilno je, da piše Zaščiten način: Izključen (Protected Mode: Off). To naredimo v Orodja -> Internetne možnosti -> Varnost kjer nastavimo Omogoči zaščiten način. 


     

  • Ni vidna rumena vrstica za namestitev


    Rešitev 1:
    Dodamo "www.ajpes.si" med zaupanja vredna mesta
    Orodja (Tools)-> Internetne možnosti (Internet options)-> Varnost (Security) -> Zaupanja vredna mesta (Trusted sites)

    Kliknemo na gumb "Mesta" (Sites) in dodamo dva naslova: http://www.ajpes.si in https://www.ajpes.si

Po kliku na gumb podpiši se izpiše napaka "ERR_ADOPT_CERT_KEY": komponenta ne more do privatnega ključa.  

Rešitev

Če certifikata nimamo na kartici, preverimo ali je vaš certifikat pravilno nameščen v Windows certifikatnem skladišču.

Navodila veljajo tudi za uporabnike Mozilla Firefoxa!


Odpremo Internet Explorer: Izberemo Orodja (Tools) -> Internetne možnosti (Internet options) -> zavihek Vsebina (Content) -> gumb Certifikati (Certificates)

V seznamu izberemo certifikat s katerim podpisujemo in ga odpremo (dvojni-klik).

Preverimo ali je označeno, da vsebuje privatni ključ.

Če imamo certifikat na 'pametni kartici' preverimo, ali sta čitalec in certitifkat na kartici pravilno nameščena. V primeru napake je na Potrdilu (slika) to označeno.

V primeru, da našega certifikata ni v seznamu ali pa ni izpisano, da imamo zasebni ključ (slika), ponovno opravimo namestitev certifikata.




OBVESTILO O UPORABI PIŠKOTKOV
Spletni portal uporablja piškotke za izboljšanje delovanja spletnih storitev in anonimizirano zbiranje podatkov o statistiki uporabe portala. Ali se strinjate, da na vaš računalnik naložimo piškotke za ta namen?